"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"
Tego dnia uśmiech nie schodził z dziecięcych twarzy, Dzień Dziecka w Szkole Podstawowej nr 2 był oczekiwanym spotkaniem, zabawą oraz integracją. Na uczniów czekała moc atrakcji. Wspólne zabawy, taniec, zjeżdżalnie dmuchane, malowanie kredą, zawody sportowe, puszczanie dużych baniek mydlanych.Ogromną radość sprawił naszym uczniom pokaz tresury psa policyjnego, za co serdecznie dziękujemy Komendzie Powiatowej Policji w Wejherowie oraz funkcjonariuszom Policji w Luzinie.
Wyśpiewaliśmy pierwsze miejsca
27 maja 2022 r. w SP nr 1 w Luzinie odbył się finał XX Pomorskiego Festiwalu Piosenki Kaszubskiej „Kaszebscze Spiewe”. Celem konkursu jest m.in. popularyzacja muzyki kaszubskiej oraz promowanie talentów muzycznych. W finale wzięli udział wykonawcy powiatów: puckiego, kartuskiego oraz wejherowskiego. Zmagania młodych wokalistów oceniała komisja w składzie: Piotr Jędrzejczak, Mieczysław Bistroń, Rafał Rompca oraz Tomasz Fopke.
Autobusem piętrowym do Kniewa
19.05.2022 r. klasy I były na wycieczce w Kniewie. Celem naszej wycieczki była integracja klas i obejrzenie farmy strusiej oraz innych zwierząt. Na miejscu poproszono, aby każdy z nas wykonał ciasteczka dla zwierząt i samodzielnie je udekorował. Do dekoracji mieliśmy: jabłko, marchewkę, por oraz różne nasionka.
Erasmus - zakończenie projektu na Litwie
W dniach 8-14 maja odbyła się kolejna i ostatnia już wizyta w ramach programu Erasmus+ realizowanego w naszej szkole pod nazwą „The Family We Call Europe”. Siedmioro uczniów klas ósmych (Sara Patelczyk, Amelia Urowska, Agata Gruba, Maciej Wasilczyk, Anastazja Lewińska, Nikola Kożyczkowska, Edyta Bojka) wraz z dwiema nauczycielkami (Agata Frankowska, Joanna Nadolska) byli gośćmi litewskiej szkoły w Siauliai, czwartym największym mieście na Litwie.
,,Empatia” - Międzynarodowy Projekt Edukacyjny
W maju uczniowie klasy 2b i 3c realizowali moduł ,,Empatia” w ramach Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego ,,Emocja”. Jego głównym celem było wprowadzenie uczniów w świat wartości oraz wskazywanie wzorców postępowania poprzez kształtowanie postaw społecznych. Uczniowie mieli okazję narysować swój termometr uczuć, wysłuchać opowiadania ,,Pluszowy Tygrysek” oraz podzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi emocji.